Sunday, November 7, 2010

Kezdetek kezdete

De kezdeném az elejével... Hogy is kezdődőtt az egész.
Mivel sok civil szervezeben aktiválkodtam, vettem részt különböző képzéseken, észrevettem hogy közvetlen környezetemben nagy hiányosságok vannak.Nem azzal kell jönni, hogy senki nem csinál semmit, s várjuk a  sültgalambot az égből---s igy akkor Én kell lépjek, valamit elkell indittani, valamihez odakell állni komolyan, és olyan rátermett emberkéket keresvén- akikkel együtt tudok dolgozni.
 Ezelőtt , még volt cserkészet, sok sok érdekes program, de lassan akik mindezt megcsinálták azok elkerültek egyetemekre, munkába álltak, elköltöztek-s egyre nagyobb a nemtörödömség, semmit a közért.
Első lépésként, szerettem volna egy új egyesületet létrehozni, de  az anyagiak miatt nehéz lett volna. Megtudakoltam, hogy Vargyason igenis létezik egy egyesület, csak nincsenek aktiválkodások, és mi miatt: anyagiak és nincs AKIVEL. Sorra jártam az illetékeseket, gyűlést szerveztünk meg, előadtam a teoriánkat, sőt elkészitettünk egy logót, hogy lássák nem a levegőbe beszélek. Megkaptam a szóbeli támogatást, és arra igéretet, hogy új tagokat választanak,újból irassák az alapszabályzatot-közbe más egyesületektől elkértem az alapszabályzatot amikbőll lehet inspirálódni, mivel a miénkből hiányzott maga a" fiatalság fogalma". Sajnos nem minden úgy alakult ahogy igérték. De ez nem gátolt meg, hogy elinditsak valami lavinát.
Eza bizonyos lavina a Falunapokkal kezdődött. Kaptunk a Tanácstól támogatást, alapanyagokra. Megvásároltam, tudatosan beosztottam hogy elég is legyen, és úgy terveztem be a tevékenységeket, hogy úgy kicsi ovisok-mint nagyobb iskolások számára legyen elfoglaltság. Pár fiatal  segitett, de nem tudtam kézbe tartani a tevékenységeket, sok gyerek, nem volt leosztva a munka, páran a segitkezők közül megunva el- el léptek. Néha egyedül maradtam több 1o gyerekkel, de úgyis megoldottam. Kellett, ez nekem, hogy tapasztaljam a hiányosságokat, h észrevegyem legközelebb mire kell összpontositanom jobban,feladatköröket lekell osztani, és kevesebb foglalkozást tartani.
Falunapi tevékenységeink: Origami, Papirforgó készités, Terméskép, Arcfestészet, Fatábla festészet, Bogozás.
Figyelmet forditottam, hogy a sátor kilegyen dekorálva, készitettünk kézzel festett bannert-mese, rajzfilm figurákkal kidiszitettük. 

Stratégiám kevésből nagy dolgokat csinálni. És bebizonyitani , hogy Vargyason is van Élet, csak tudni kell a módszer Hogyan-ját, azt h Kivel dolgozunk össze és Mit hozunk létre, és maradandó élményt-produktumot idézni elő.

2 comments:

  1. Gratulálunk, igazán remek kezdeményezés! Mi tavaly alakultunk,Sepsiszentgyörgyön. Talán lesz lehetőségünk közös programok szervezésére is...

    ReplyDelete
  2. Köszönjük szépen! Mi bármikor készen állunk az együttmüködésre, közös programok levezetésére, megvalósitására.Kivánunk Önöknek sok sikeres megvalósitást!

    ReplyDelete